Sunday, April 22, 2007

Tillykke, Ole!

Forleden tirsdag blev min allebedste barndomskammerat, Ole, far til en dreng. 3600 gr., 51 cm. og spillevende!

Ole tilbragte jeg stort set de første femten år af mit liv med, meget af tiden ude på Erik og Lis´ husmandssted i Onsted. Dér kunne en byknægt som jeg rigtigt få lov at boltre sig og blive mudret til. Med Ole skød jeg fugle, kogte hundelort over bål, pissede på hønsene, huggede hovedet af dem og smurte blod på hønsehuset. Og sammen røg vi osse vores første balle rapshalm, og senere delte vi en flaske vodka og røg i hegnet. Jo, Ole og jeg har flyttet fælles horisonter.

Nu er Ole så blevet far, og jeg har købt en ny skjorte. Fagre voksne verden!

Ole og hans kæreste, Rikke, har valgt at kalde drengen Anders, tilsyneladende efter den lokale dyrlæge i Onsted, Anders Øvlisen. Et fint valg i disse Valdermar-tider, synes jeg. Og tillykke!

No comments: