Sunday, March 4, 2007

Nørrebro

En navngiven ung lokal ballademager og hans kammerat menes at stå bag ildspåsættelserne, der natten til lørdag rystede Danmark. Biler og containere blev sat i brand, ligesom også en lokal skole og en carport stod for skud.
Ifølge Ritzau skulle der ingen sammenhæng være mellem optøjerne i Hjørring og uro øvrige steder i landet i den forløbne weekend.

Normalt ånder verden fred og ro i Hjørring, weekendens hændelser er en undtagelse, påpeger ordensmagten. Her ses Springvandspladsen i midtbyen.

4 comments:

Anonymous said...

Hej Sørøver,

Trist var det, at Ottos død skulle drukne i helikopterstøjen fra TV2 News, men jeg vil da lige bruge lejligheden til at rose ham for en overbevisende præstation som langturschauffør i filmen af samme navn.

Den film kan ikke ses nok, og skulle man blive træt af at se Ørneborgen (med ung Clint E og Richard Burton), kan man altid vende tilbage til landevejene, intercom'en og de hårde hunde i lastvognstogene.

Det er også værd at lægge mærke til Jens Okking, der i samme film spiller Ottos rolige og fornuftige kollega.

Glæder mig til at følge nærværende blokvogns rejse.

Anonymous said...

Første kommentar fra min hånd. Hvor er denne side dog fantastisk. Jeg er vild med de små historier om dine oplevelser og erfaringer. Og rart med fokus på de væsentligste uroligheder for en gangs skyld. Derudover var jeg flad af grin over indlægget omkring arbejde. Der lærer vi virkelig noget om Gunvalds liv. Og det er jo det en blog er til for..

Anonymous said...

Vil lige opfordre andre til også lægge den her side ind under "foretrukne". Der hører den til..

Plovmand said...

Tak tak! Og så vil jeg da lige kvittere med lovning om hyppigere opdateringer fremover. Som foreksempel den der kommer om en halv times tid. Stay tune...